måndag 26 oktober 2009

Nu finns det bilder!!


Äntligen fick jag in lite bilder på mina färdiga saker. Det här är vad det blev av Juliagarnet; en basker modell "Dödergöks fluffiga". Det var ett kul och lätt mönster att sticka men jag tror inte att garnet riktigt passade för den blev liiite för stor och pösig. Jag får använda den på lite varmare dagar när det inte blåser för den värmer inte så bra när den är så lös. Det blir nog till att göra en till i ett lite tunnare garn nån gång, inte just nu då jag har lite andra projekt att ta tag i först.



Sen hade jag utlovat bilder på en kofta som jag stickade tidigare. (Jag satt och stickade i somras på balkongen i gassande sol och 30+ på termometern. Inte att rekommendera)

Mönstret kommer från ett nummer (vet inte vilket) av "Kreativ stickning" och garnet är ett loppisfynd (10kr/hg) från i somras. Jag tror det är ett gammalt Bergågarn (hon som sålde det hade jobbat där för många år sen). Det är i ull med en tunn tråd av silke. Det gick åt ca 350 gram, kanske lite mer till hela tröjan och så blev det en liten blomma att ha till. Knapparna är också loppisfynd. Den var snabbstickad och det är ju alltid kul. Jag har bara stickat en kofta till mig själv innan, förut har det bara blivit tröjor och koftor till små barn och det är lite annat det. Det går ju så mycket fortare med babykläder.


Här syns blomman och knapparna lite bättre. Blomman är virkad i tre lager eller hur man nu ska förklara, och så fick den en lika knapp som tröjan så den matchar.

Så till något helt annat. Jag har gjort min första praktikdag på bibblan idag, det gick bra. Det är rätt lugnt på ett sånt ställe men tänk så otroligt mycket böcker de har. Det är kul att få se ett ställe "inifrån" om ni förstår vad jag menar.

Nu blir det lite TV-titt och kanske lite stickning också, så hej så länge.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar