torsdag 14 oktober 2010

Barnkofta



Oj, vad det var länge sen det hände något här!
Det har inte blivit så mycket stickat på ett tag.

Mitt senaste FO var ett par barntofflor i raggsocksgarn som jag var lite för snabb att ge bort, så de hann inte fastna på bild.

Före tofflorna gjorde jag färdigt den här koftan till dottern. Färger och knappar är fyraåringens egna val.

Mönster: ett mönsterblad från 70-talet. Lite tråkigt att sticka efter. Det var inte så välplanerat vid randningarna så jag fick klippa av garnet vid varje färgbyte, vilket gav väääldigt många trådar att fästa på slutet. Det gjorde att koftan har legat halvfärdig ett tag innan jag orkat ta tag i allt fästande. Men nu är den klar och om jag nånsin kommer göra en till så ska jag räkna om mönstret så det blir mindre klippning av trådar!
Garn: Raggsocksgarn från svarta fåret.
Stickor: #4

Nu stickas det vantar men de kommer här senare.
Jag har köpt Virkverkets bok också så det blir nog lite virkat här snart. Väldigt fin bok, man blir bara så sugen att virka alla figurer på en gång.

1 kommentar:

  1. Härligt Charlotte, äntligen klar! Gillar Indrar matchning med röda jordgubbar :)

    SvaraRadera