söndag 1 november 2009

Höststickningen är klar!


Trevlig Samhain!




Tänka sig, min höststickning är äntligen klar och detta är vad det blev.
Varma och mysiga fingervantar lagom till höstdagjämningen...
Det har tagit sin lilla tid det, men jag hade ju lyckats plocka fram ett riktigt pillrigt mönster så klart. Många aviga maskor och de är så tråkiga tycker jag, och så flätor så det går sakta men framåt (oftast). Jag har inte stickat så mycket flätor innan men jag är ändå rätt så nöjd med vad jag har åstadkommit här.

Vantarna är stickade i drops Alpaca färg nr5565. Mönstret är också drops och finns här.
Strumpstickor 2 mm har använts och det var så tunt och pillrigt men fint blev det så det var verkligen värt det. Jag tror dock inte att jag kommer ge mig på liknande projekt igen inom den närmsta framtiden, de här får räcka.
Det är dags att börja med julklappar snart och jag har några idéer. Snabbstickat för mig och förhoppningsvis kul för mottagarna också. Så nu blir det till att tänka ut färger och mönster och sen shoppa garn och det är ju alltid kul =)
Jag har anmält mig till Stickameras "garn och te-byte" så jag måste ut och shoppa garn till det också, och te förstås. Ska bli kul.

Jaha, undrar vad jag ska hugga in i för stickning nu då när vantarna är klara... Bäst att gå och se efter vad som gömmer sig i mina korgar. Får se om det finns något som vill bli stickat på innan julklappstillverkningen sätter igång. Ja, det ska jag göra, vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar