lördag 24 juli 2010

Ett UFO har landat...




... i färdig-högen!
Äntligen!!

Detta ufo påbörjades redan förra våren när jag gick på en textilutbildning. Det var tänkt att bli en kofta efter ett mönster från 1948. Fram- och bakstyckena stickades under våren (2009) ,jag tog tag i ärmstickningen den här våren (2010) och trodde att jag snabbt skulle ha en fin kofta. Men när ärmarna nästan var klara insåg jag att garnet inte skulle räcka till, inte kul. Garnet färgade vi på kursen, indigofärgat 2-trådigt ullgarn, så det går inte att få tag på mer likadant garn. Nu har tröjan legat ett par månader igen och så kom jag på att om jag gör den till en väst istället så blir den klar nån gång. Påbörjade ärmar repades upp och resårkanter stickades i ärmhål och halskant, knappar från loppis syddes på och vips hade jag en väst för kalla dagar.

Den senaste veckan har det gått från att svettas i bikini till att frysa i långbyxor. Det är rätt skönt ändå att värmen har börjat ge med sig nu, så får man plocka fram någon mysig sjal istället...

1 kommentar:

  1. Jaa! Jag vill gratulera till ett väl utfört (färdigställt :) ) arbete! Den blev jätte fin Charlotte! Snart komer jag och tar på den i verkligheten :)

    SvaraRadera