onsdag 21 juli 2010

Great weekend mitts!




Nu har jag gjort klart pulsklubbens julimuddar "Great weekend mitts". De har legat på min önskelista sen i vintras och nu fick jag ett bra tillfälle att göra dom. Det var en rolig stickning och vantarna är ju helt underbara. Så fina när de är lite formstickade över armen. Nu är det bara att vänta på hösten så de kan användas på riktigt!
Jag har stickat mina i m&k eco-babyull, randade i orange och cerise, med knappranden i ljuslila (som ser mer blått ut på bilden). Knapparna är loppisfyndade i pärlemor, alla lite olika men samma storlek.





Förra sommaren köpte jag den här korgen på en marknad och har använt den som stickväska. Men strumpstickor och virknålar vill gärna smita ut i de små hålen mellan spånen så nu har jag sytt ett foder till väskan. Tyget är mellangrovt bomullstyg, ett loppisfynd jag hade i mitt tygskåp. Jag har satt ett bomullsband i ytterkanten så fodret hålls på plats och inte ramlar ner i korgen. Efter mycket tänka, mäta och räkna så blev det precis som jag hade tänkt mig det.

Jag har anmält mig till ett garn&te byte på stickamera. Det ska bli spännande.
Nu ska det virkas bikini innan sommaren tar slut...


3 kommentarer:

  1. Såna gladmuddar kommer väl till pass i höstrusket som kommer.

    SvaraRadera
  2. Tjusiga muddar.Många tjusiga saker du gjort.Bjuder in mej som följare :)Är väldigt förtjust i "garngodis"

    SvaraRadera
  3. Oj vilka otroligt fina muddar. Nu måste jag nog sticka dem trots att jag inte planerat att göra det. Alltid trevligt med lite inspiration! Tack för det!

    /Rebecca

    SvaraRadera