lördag 7 augusti 2010

Garn-och-te-paket och bikini



Jag har fått paket! Garn och te bytespaketet, från Åland kom det. Här är innehållet:
Ett sockgarn från 7 bröder (ett finskt märke), 150g
Fem nystan Candy, rött, orange, grönt, brunt och grått
Två påsar te, ett svart som heter Kobba te med ingefära, kardemumma och vanilj, och ett grönt som heter Jordgubbsmoln. Det sistnämnda drack jag nyss och det var riktigt gott, ska smaka det andra senare.
Sist ett fint kort med en hälsning från avsändaren Sandra.

TACK så mycket Sandra för allt det fina!!
Jag har redan en idé för det melerade garnet och för några av candy-nystanen.



Igår kväll gjorde jag klart min virkade bikini som startade i början av sommaren men som visst har blivit liggande nästan klar tills bikinivädret är slut. Här är den i alla fall.
Mönstret kommer ur en veckotidningsstickbilaga från 70-talet, jag har ändrat lite på banden i ryggen och nacken. Satte också ett bikinispänne bak istället för att knyta.
Garnet är Jasmine 8/4 från Kinna textil. Det gick åt ca ett halvt nystan av varje färg.
Virknål nr 3 använde jag.
Bikinin passade väldigt bra vilket jag var lite osäker på i början. Det var ju lite svårt att testa hur den skulle passa innan den nästan var klar och då skulle det vara för sent att göra om. Jag blev nöjd och så får vi se om den hinner användas något den här sommaren...


4 kommentarer:

  1. Minns att jag virkade en bikini nån gång. Det gick ju inte direkt att bada i den. Den blev verkligen jättestor i vattnet!

    SvaraRadera
  2. Nej, det blir inget bad i den här, den får vara på land som solbikini!

    SvaraRadera