torsdag 22 oktober 2009

Pärlmuddar och Julia


Nu har gröna Julia blivit stickat, så här ser det ut just nu. Det kommer mer bilder imorgon där ni får se vad det är för något "på riktigt". Jag kunde ju så klart inte hålla mig från att börja sticka detta fast jag egentligen borde försöka få klart min höststickning. Men den här gick så fort och det känns bra att faktiskt blir färdig med någonting även om UFO-korgen jäser över.

Jag har stickat mina livs första pärlmuddar också. Det har liksom inte blivit av tidigare för jag hade fått för mig att det skulle vara jättekrångligt och svårt. När jag väl kom mig för att göra ett par visade det sig att det inte var så svårt. Lite pillrigt att få pärlorna på rätt ställe till en början men det kommer man in i till slut. Jag kommer nog att ge mig på det här med pärlstickning igen, ska bara beta mig igenom några halvfärdiga verk och ett par "vill göra" som jag har på lager.

Muddarna är stickade i drops alpaca och så här blev de:


Hade tänkt visa en kofta som jag har stickat men jag behöver lite hjälp med fotograferingen så det får bli en annan dag.
Go´kväll på er allihopa, nu ska jag se om jag kan få några maskor stickade på det jag borde ägna mig åt istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar