fredag 5 mars 2010

Vårkänslor


Solen skiner och ger vårkänslor i hela kroppen och vad är då mer passande än att min vårsjal är färdig?!
Det blev lite garnkris på slutet så jag fick ändra lite i mönstret på sista varvet. Tur var väl det för jag väl kom i mål återstod ca 5 cm av garnet.
Sjalen blev ca 60 cm på "höjden" och 110 cm på "bredden".

Mönster: Virkad sjal med spindlar, finns på sticka.nu
Garn: Ekologiskt, batikfärgat bomullsgarn frånRegnbågen, Falun
Åtgång: Exakt 100 gram
Virknål: 3,5

Ja, nu är det bara att vänta på varmare dagar så jag kan använda sjalen.

Har precis stickat klart pulsklubbens marsmuddar men de kommer det bilder på senare, det är lite monteringsjobb kvar att göra först. Mer om det nästa gång.

3 kommentarer:

  1. Så fin färg och lyster på garnet. Garnet passar fint till mönstret.

    SvaraRadera
  2. Snygg sjal!! Blir verkligen sugen på att virka en till mig själv :)

    SvaraRadera