fredag 26 mars 2010

Fika för ögat



Sju sorters kakor, eller rättare sagt fem sorters kakor.
Virkade och stickade godbitar att titta på till kaffet, eller leka med om man är liten. (De ska nämligen ges bort)
Bakelserna har jag gjort efter en beskrivning jag hittade på nätet, de andra kakorna har jag improviserat fram.
Ingredienser: blandat garn, både rester jag hade och lite nyköpt för att få rätt färg på allt, fyllningen är vadd ur en gammal kudde som gått sönder och fått återvinnas i andra projekt.
Virknål 3,5 och 4 har gjort jobbet, stickor till bullarna men kommer inte ihåg exakt nummer, kanske 3 eller 3,5.

Hoppas de blir omtyckta.

2 kommentarer:

  1. Så fina! Tror säkert att de kommer att lekas med mycket!

    SvaraRadera
  2. Vá läckra! Blir riktigt fikasugen. Såna vill jag också prova att göra!

    SvaraRadera