söndag 3 januari 2010

Nu har jag blivit tant...

Det är sant, jag har nu officiellt blivit tant. Det hjälpte inte med kakmonster, jag fick nämligen den här i födelsedagspresent:

... är jag inte tant nu så säg.
Nu saknas bara den randiga tröjan från Gudrun Sjödén (linnekjol och hemgjord brosch har jag redan...) men det ska väl gå att ordna...=)

Det är inte så farligt, jag har faktiskt önskat mig en vävstol sen i våras när jag gick en textilkurs och höll på mycket med vävning.

Jag fick också de här fina växtfärgade garnerna. Tack K för dom! De ska klämmas och kännas på lite innan jag sätter stickorna i dem. Funderar på om det rosa ska bli en spetssjal.
Svårt att välja ett fint mönster bara, är det någon som vet nån fin spetssjal så är jag tacksam för tips.

1 kommentar:

  1. Grattis i efterskott! Men fyllde du 30? Jag visste inte att du var ett år äldre än oss! :)
    Härligt med vävstolen! En sån vill jag ha också. Visserligen har jag inte vävt sedan vävkursen på nyckelviken, så jag minns ju inte riktigt hur man trär varpen..men det skulle ju du kunna hjälpa mig med :)

    SvaraRadera