söndag 10 januari 2010

Nytt projekt


Det har inte blivit så mycket stickat den senaste veckan. Socka nummer ett till systersonen är klar och jag borde ta tag i nummer två innan jag gör annat. Men i stället för att sticka har jag ägnat veckan åt vävstolen. Jag och mannen tänkte inviga den med att göra varsin halsduk. (De får bli våra matchande träningsoveraller...) Vi hade en stor härva mörkblått redgarn som vi tog till varp och som även blir inslag, så har vi tagit grönt redgarn i några ränder. Än så länge har jag kommit 18 cm, det är tänkt 120 cm. En hel del kvar alltså.
Jag ska naturligtvis klämma in stickning emellan varven också så det dyker nog upp något alster så småning om.

Dottern hade 4-årskalas igår och med tanke på den stora (kanske enda) "idolen" fick hon den här fina tårtan:

Det blev ett bra kalas och födelsedagsbarnet var mycket nöjd med tårtan och presenter i form av hårpynt, kläder och olika hellokitty-prylar, det mesta så klart i rosa. Det gick förvånansvärt bra att kalasa med 9 barn och 13 vuxna i en liten trea med vävstol! Det kan man inte tro.

Ska se om jag inte kan hinna med några varvs stickning idag i alla fall.
Hej så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar