söndag 31 januari 2010

Ugglor i mossen (soffan)


De här vantarna har jag glömt lägga ut , de var en julklapp som blev överlämnad lite sent så de har inte blivit bloggat tidigare.
Mönstret hittade jag redan i somras och tyckte de skulle passa perfekt till den lyckliga mottagaren, så blev de stickade tidigt på hösten men har alltså inte visats än.
Jag kommer inte ihåg var jag hittade mönstret men det finns någonstans på nätet. Garnet är M&K ecoull och jag tror att jag använde strumpstickor nr 4.5 och 5. Väldigt snabbstickat.
Jag tycker att ökningen för tummen är väldigt tjusig på de här vantarna.
Mottagaren blev glad och det är ju kul att det man gör blir uppskattat.

Nog om jul nu, min citron blev färdig idag och bilder på den kommer, den ligger på blockning just nu. Nu är det ärmstickning som gäller, jag måste verkligen göra klart koftan nu, den har legat ärmlös i snart ett år så det är väl på tiden att den blir färdig.

Imorgon är det februari, tänk vad fort det går. Skönt att det blir ljusare på dagarna nu, och snart är det vår.


3 kommentarer:

  1. försöker hitta mönstret till de fina ugglevantarna men gör inte det. hittar flera andra men inte med lika fina tummar. undrar nu om du har nåt minne av var du hittade det.
    mvh
    tina

    SvaraRadera
  2. Jag hittade mönstret på ugglvantarna här: (på engelska)
    www.kelbournewoolens.com/giveahoot1.html
    De var väldigt snabba och roliga att sticka, lycka till med dina!

    SvaraRadera
  3. Tack för länken och tack för inspiration!
    /Tina

    SvaraRadera