söndag 8 november 2009

Julklappsgarn och virkad korg

Igår tog jag mig en tur till garnaffären och köpte hem lite garner som ska bli till julklappar. Jag har inte alla idéer klara så jag började lite lätt med ett nystan Julia i grönt (igen, jag vet men det är ett jättemysigt garn och kul att se alla variationer i randningar när man stickar på olika sätt). Sen blev det ett Freedom spirit i grön-orange-rött, tre härliga ecoullnystan (M&K) och ett litet nystan babymerino i vitt.
Ecoullen var det enda jag hade en klar plan på vad det skulle bli så jag var bara tvungen att sätta igång direkt. Så här långt har jag kommit än så länge men jag kan inte visa för mycket eftersom det ska ges bort. Bilder kommer på färdiga alster senare.




Har hunnit med att virka en korg här i veckan också, men har inte haft någon bild förrän nu. Korgen är gjord i trikåtrasor med virknål 8. Den är ca 25 cm i botten och kanten är ca 10cm på lägsta stället och ca 14cm på högsta stället. Korgen blev klar på ett par kvällar och det behövs små lättgjorda saker ibland så man känner att nånting faktiskt blir klart.
Mönstret hittade jag i Hemmets veckotidning, nr46 (från förra veckan).

Tänk er denna julröda skapelse full med härligt gula apelsiner till jul...mmm

Nu är det dags att laga lunch och sen blir det "Farsdagsfika", tårta kanske.
Grattis alla pappor!


3 kommentarer:

  1. Viulken fin korg :-) ska genast åka till mamma och söka reda på tidningen :-) En perfekt julklapp !

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga garner i fina färger:)

    SvaraRadera