tisdag 17 november 2009

Ännu en calorimetry och härlig inspiration.




Det har dykt upp en till "calorimetry" på mina stickor... den här är inte helt efter beskrivningen, jag tog bra mycket färre maskor och gjorde korta varv så långt det såg bra ut. Garnet är Julia (j det har visst blivit en ny favorit...) och det har gått åt ca ett halvt nystan. Jag tror att jag hade stickor nr4 och började på 80 maskor.
Den här calorimetryn blev en present till svärmor på födelsedagen.


Jag har hittat en sån himla bra inspirationsbok (ingen bild), jag bläddrade i den lite på bibblan och var bara tvungen att gå hem och beställa. Boken heter "Textilt återbruk" och är skriven/skapad av Malin Lindström. En rolig bok om att ta tillvara gamla textilier och loppisfynd, jag kan verkligen rekommendera denna till alla pysslare och textiltokiga =)


2 kommentarer:

  1. Åh, just det där garnet harj ag stickat ett par ljuvliga vantar i till en vän som snart fyller år - det var så fina färger på just den... Kul att se vad mer för saker som stickas i ens favvogarn... Bild kommer på min blogg efter jul för just nu är allt hemligt :-D

    SvaraRadera
  2. Just nu har jag en tävling på bloggen i samarbete med Lauras utvalda favoriter som är en inredningsbutik på nätet i lantlig romantisk stil, Shabby Chic. Jättefin vinst - var gärna med och delta! Tror du skulle gilla den! =) Kram, Diana

    SvaraRadera