tisdag 1 december 2009

"Garn och te" och färdig sjal


Måste bara börja med att visa min adventsljusstake så där ett par dagar efter...
Grön mossa och vaxljus som min kära sambo själv har gjort.
Mysigt med advent!

Så har det äntligen dykt upp ett garn och tepaket i min postlåda. Jippi.


Ett riktigt juligt och fint paket kom (ingen bild, tyvärr) och innehållet var detta:
Två nystan Pure Cotton från Debbie Bliss i ljust lila,
Ett nystan glamour i grågrönt med silveri,
En påse vitt te med fläder- och äppel-smak, (har hunnit prova och det var riktigt gott)
och så sist en mörk choklad med hallon och det är ju aldrig fel.
Tack tack för allt fint och gott, Paulina! (Har du någon blogg, tro?)


Åh! Äntligen har jag gjort klart en av mina evighetsstickningar som jag har haft i gömmorna, ni vet, sånt där man börjar på utan någon riktig plan och så blir det ett par varv stickade lite då och då. En sån har blivit färdig nu. En sjal, modell större att ha kring axlarna, men tunn så den även kan användas som "halsduk".
Jag har stickat bara räta varv med två trådar redgarn i olika lila nyanser på stickor 8. Jag började i nedre spetsen med ett par maskor och ökade en maska i början på varje varv tills den var lagom stor. (Eller rättare sagt, tills jag inte orkade sticka mer på den). Det var närmare 200 maskor på sista varvet.
Måtten på sjalen (oblockad) är ca 85 cm "hög" och 180cm "bred". Jag ska nog prova att block den så småning om så får vi se om det blir andra mått till slut.
Skönt i alla fall med en grej mindre på lager...

Ha det gott till nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar