onsdag 14 juli 2010

Något sött, något sytt



I den här sommarvärmen vill man inte gärna sitta och sticka i ullgarn, men små karameller kan man ju alltid virka sig... I min LYS fanns en hel korg med små söta nystan bomullsgarn (Candy, 10 g/nystan) i massa glada färger och vem kan motstå det? Mönstret var till garnet och allt kommer från Svarta fåret. Nu sitter jag och virkar engelsk lakrits om dagarna, mums!

Jag har sytt lite också. Jag behövde en klänning i ett svalt och tunt tyg. Jag har fått en del tyger från min mormors gömmor och det här fina räckte precis till ett mönster jag hade. Sen hade jag en bit spets, fyndad på loppis, som passade perfekt i nederkanten. Lite arbete vid symaskinen och så vips har man en fin liten sommarklänning för varma dagar.


Jag har några fler saker på gång,men de visar jag när de är klara. Det är ju så lätt att påbörja saker fast man inte borde, för man har så många projekt redan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar