onsdag 28 juli 2010

Jag borde inte köpa mer garn...



...Men ibland är det svårt att låta bli!
Var på en liten utflykt idag och tittade in en en garnaffär. Tänkte inte köpa något, men så låg de här små godbitarna där och lockade. Färgglada och sådär lagom stora så att man faktiskt kan köpa ett nystan eller två fast man inte borde. Garnet heter Record 210 color, från Schoeller+Stahl och är ett rätt så tjockt bomullsgarn. Jag tänkte göra grytlappar av mina nystan, har redan börjat lite på en i det blågröna garnet. Det andra, mer beige-turkos-bruna tänkte jag prova att kroka en grytlapp i.


Jag köpte också den här fina lappen, tänkte att den kunde passa på min stickkorg.
Vad tror ni?

2 kommentarer:

  1. Men Charlotte då.. :)

    SvaraRadera
  2. Oh jag älskar det grön/blå garnet, jag hade inte heller kunnat lämna affären utan det!

    SvaraRadera