torsdag 15 april 2010

Grytlappar




Jag fick en kasse med blandade gamla mönster, mest 70-tal, och hittade lite roliga grytlappar som jag måste prova. Den fyrkantiga är virkad med två trådar melerat garn, ett grönvitt och ett gulvitt. Det var intressant att se det växa fram när det blev olika färgkombinationer överallt.
Den runda var också lite rolig med muschmaskor och olika färger.

Och som den garnochsticknörd jag har förvandlats till så blev det ett par grytlappar stl 3x3 cm som jag gjorde till örhängen. Man måste ju bara ha grytlappar i öronen, eller...?
Jag är rätt säker på att det kommer dyka upp fler små grytlappar på olika ställen här hemma snart, jag fick flera idéer under tiden de här kom till.


Annars då...? Jo, jag håller fortfarande på med ärmarna till min kofta i indigofärgat garn som jag nämnt tidigare. Har också en till Citron på gång, den här gången i ett tjockare och mer lättstickat garn men mer om den kommer senare.

Jag har alldeles för många sticktankar men för lite tid att förverkliga dem.
Jag kanske skulle tänka mindre och sticka mer...

1 kommentar: