måndag 26 april 2010

Färgglad citron




Nu är citron nummer två färdig. Den här är gjord i ett mer lättstickat garn än den första jag gjorde så den kändes inte lika tung på de sista varven med över 500 maskor. Jag har stickat sjalen i Järbos mellanraggi, 2 hg på sticka nr 4 gick det åt till en citron, det blev endast ett par meter garn kvar. Den fick helt olika randning överallt och det blev lite som en överraskning när sjalen var klar att se hur det blev. Jag är nöjd och den är jätteskön att använda men jag tror nog att det får räcka med citroner för ett tag nu.

Det blev lite garnköp i veckan...
10 nystan svart "Natur uld" (det står GG på etiketten, som inte slösade med information om garnet). Varje nystan är på 100 g och i 100% ull. Jag stickar en långkofta i garnet. Jag kände att jag behövde en stor mjuk myskofta. Garnet hade jag kollat på tidigare och mön
ster hittade jag på drops. Jag gör den kortare varianten av koftan och den går väldigt fort att sticka. Tjockt garn på stickor 9, det är grejen om man vill ha en tröja snabbt.

Jag har också påbörjat pulsklubbens aprilmuddar, men mer om dom senare. Nu ska det stickas kofta!!

1 kommentar: