söndag 7 mars 2010

Blonde




Då var de klara!
Pulsklubbens marsmönster "Blonde".
Jag använde ett garn jag hittade i gömmorna, Glamour från HP-gruppen. Garnet är i grågrön bomull med en silvrig tråd medspunnen. Jag använde stickor 2½ och gjorde mönsterrapporten 5 gånger på varje mudd och det blev nästan för stort för mig. Jag tyckte om mönstret för det var enkelt men gav ett snyggt resultat, det gick åt strax under ett halvt nystan så jag kan göra ett par till och ge bort kanske.
Nu är det bara att vänta på nästa månads mönster...

3 kommentarer:

  1. Härliga i glittergarnet. Riktiga festpulsare! Eller varför inte för en festlig vardag.
    Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiskt fina pulsvärmare. Det blir ju glamour! Ordet pulsvärmare kanske inte är så glamoröst, men dina är det verkligen! Om du gör ett par till och ger bort så kommer du göra någon väldigt glad. Det är jag övertygad om.

    SvaraRadera
  3. Var hittar jag mönstret till dessa?

    SvaraRadera